Nieuwsbrief 1

InformatieBijeenkomsten, ModelWoning, AkkoordVerklaring, Planning, Nieuwe keuken, ClimaRad

Uw eerste nieuwsbrief…
SlimOnderhoud houdt u op de hoogte via de Nieuwsbrief. Dit is Nieuwsbrief 1,
met een samenvatting van de InformatieBijeenkomsten, ModelWoning dagen en het laatste nieuws. Kijk voor een overzicht van de meest gestelde vragen met daarbij de antwoorden op www.slimonderhoudspuistraat.nl.

InformatieBijeenkomsten
De 4 InformatieBijeenkomsten zijn erg goed bezocht. 288 bewoners waren aanwezig, dit zijn 181 woningen. Tijdens de InformatieBijeenkomsten zijn alle maatregelen toegelicht en is aandacht besteed aan: overlast, huurverhoging, de woonlastengarantie van Woonvisie en de vereiste ‘70% akkoord’. We hebben goed geluisterd naar uw wensen, suggesties en opmerkingen. Woonvisie heeft daarom besloten een aanpassing te doen ten opzichte van de plannen die zijn gepresenteerd tijdens de InformatieBijeenkomsten.

Klepraam, vast glas en traploos instelbaar
In tegenstelling tot wat u kon zien in de ModelWoning, komen er meer klepramen aan de gallerijzijde.
In de hobby / slaapkamer aan de gallerijzijde zijn 3 bovenlichten. De indeling wordt als volgt:
• 1 bovenlicht wordt traploos instelbaar;
• 1 bovenlicht wordt een klepraam;
• 1 bovenlicht wordt vast glas (in verband met de hemelwater afvoer);
In de keuken zijn 3 bovenlichten:
• 1 raam wordt traploos instelbaar (aan de meterkastdeurzijde);
• 2 ramen worden klepramen

Aansluiting van uw zonnepaneel
Een bewoner attendeerde ons erop dat de aansluiting van het zonnepaneel op een stopcontact mag worden gedaan. Woonvisie neemt deze suggestie over. De elektrische aansluiting wordt gemaakt op een nieuw aan te brengen stopcontact in de slaapkamer/woonkamer in plaats van in de meterkast. Ook biedt Woonvisie kosteloos een elektrameter aan, zodat u kunt aflezen wat de opbrengst is.

ModelWoning
Vorige week en deze week waren de ModelWoning dagen. Vele bewoners hebben de ModelWoning bezocht. De Energiebesparende maatregelen die zijn toegepast werden uitgelegd en er was ruimte voor vragen. De ModelWoning wordt vanaf nu gebruikt als kantoor door SlimOnderhoud.

Uw AkkoordVerklaring en… het resultaat
70% van de bewoners per flat moet akkoord zijn met de Energiebesparende maatregelen voordat SlimOnderhoud aan de slag kan. Deze 70% is wettelijk bepaald. Heeft u de AkkoordVerklaring nog niet ingevuld en ingeleverd? Graag ontvangen we van iedereen een reactie. Stuur uw AkkoordVerklaring vóór woensdag 18 mei terug naar Woonvisie via de retourenvelop. Alvast bedankt!
Op maandag 23 mei telt de Klankbordgroep alle AkkoordVerklaringen na. De dag erna laten we u weten wat het resultaat is via de mededelingenbox en deze website. Wilt u zelf de AkkoordVerklaringen natellen? Dat kan. U neemt dan contact op met Henry Broekmeulen van Woonvisie voor een afspraak. Van belang is dat wij tijdens het natellen wel de namen en adressen afdekken in verband met de privacy van alle bewoners.

Planning Energiebesparende maatregelen & Vakantieplanning
Pas nadat 70% van de bewoners per flat het eens is met de Energiebesparende maatregelen, kunnen we een planning maken. Heeft u uw vakantie al gepland? Mail ons de data op info@slimonderhoudspuistraat.nl

Nieuwe keuken
De nieuwe keukens worden ná de Energiebesparende maatregelen geplaatst. Omdat er veel vragen zijn over de keukens, ontvangt u binnenkort een brief van Woonvisie. Hierin staat uw persoonlijke situatie en of uw keuken wel of niet wordt vervangen. Een antwoordformulier wordt meegestuurd, waarop u aan kunt geven, of u de keuken wel of niet wilt laten vernieuwen. Heeft u wél recht op een nieuwe keuken maar wilt u geen nieuwe keuken? Dat kan. U ontvangt dan geen nieuwe keuken, dus ook geen nieuwe wandtegels, aanrechtblad, kraan of andere zaken.

Climarad filters
De filters van de Climarad worden tijdens het serviceonderhoud vervangen. Dit gebeurt volgens voorschrift van de fabrikant. Het vervangen is kosteloos en geldt gedurende de gehele leeftijd van de Climarad. De Climarad heeft een signaallampje dat aangeeft wanneer de filters vuil zijn. Als dit het geval is moet de filter binnen 4 maanden worden vervangen. U kunt dus altijd zien of de filters eerder dan tijdens het serviceonderhoud moeten worden vervangen. Uiteraard kunt u dit melden bij de partij die straks verantwoordelijk is voor het serviceonderhoud zodat er een afspraak kan worden gemaakt.

Nog vragen over de opbouw van de huurverhoging?
Heeft u vragen over de opbouw van de huurverhoging? Dan kunt u contact opnemen met Henry Broekmeulen van Woonvisie. U kunt hem bereiken:
Telefoonnummer: 0180 – 494905 E-mail: h.broekmeulen@wv.nl

Met vriendelijke groet,
SlimOnderhoud