Meest gestelde vragen...

Onderstaand de meest gestelde vragen tijdens de InformatieBijeenkomsten en gedurende het SlimOnderhoud project. We werken deze vragen en de antwoorden steeds bij.


HUURVERHOGING
1. Hoe is de huurverhoging opgebouwd?
Heeft u vragen over de opbouw van de huurverhoging? Dan kunt u contact opnemen met Henry Broekmeulen van Woonvisie. U kunt hem bereiken: Telefoonnummer: 0180 - 494905 Email: h.broekmeulen@wv.nl

2. Betaal ik voor wat ik al heb (HR++glas)?
Heeft u al HR++ glas? Dan betaalt u hier niet nog eens extra voor. De huurverhoging wordt apart voor u berekend. 

ENERGIEBESPARENDE MAATREGELEN

HR ++ ISOLATIEGLAS
3. Hoe kun je zien dat het HR++ Glas is?
In de sponning (aluminiumstuk tussen het glas) staat het jaartal en de tekst ‘HR++’, staat dat er niet? Dan heeft u nog geen HR++ glas en wordt uw glas vervangen.

4. Kunnen er meer klepramen komen in plaats van vast glas?
In tegenstelling tot wat u kon zien in de ModelWoning, komen er meer klepramen
aan de gallerijzijde.
In de hobby / slaapkamer aan de gallerijzijde zijn 3 bovenlichten. De indeling wordt als volgt:
• 1 bovenlicht wordt traploos instelbaar;
• 1 bovenlicht wordt een klepraam;
• 1 bovenlicht wordt vast glas (in verband met de hemelwater afvoer);
In de keuken zijn 3 bovenlichten:
• 1 raam wordt traploos instelbaar (aan de meterkastdeurzijde);
• 2 ramen worden klepramen

5. Ik heb bij alle ramen lamellen, moeten deze er af?
Ja deze moeten er af. Alle uw persoonlijke spullen die zijn neergezet of opgehangen in de ruimte waar wordt gewerkt, moeten worden weggehaald (zie uw plattegrond in de BewonersMap p. 41). Tijdens de Warme Opname wordt er met u overlegd of de gordijnrails mogelijk kunnen blijven hangen. 

INDIVIDUELE VRAAGGESTUURDE VENTILATIE
6. Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud van de ClimaRad filters?
De filters van de Climarad worden tijdens het serviceonderhoud vervangen. Dit gebeurt volgens voorschrift van de fabrikant. Het vervangen is kosteloos en geldt gedurende de gehele leeftijd van de Climarad. De Climarad heeft een signaallampje dat aangeeft wanneer de filters vuil zijn. Als dit het geval is moet de filter binnen 4 maanden worden vervangen. U kunt dus altijd zien of de filters eerder dan tijdens het serviceonderhoud moeten worden vervangen. Uiteraard kunt u dit melden bij de partij die straks verantwoordelijk is voor het serviceonderhoud zodat er een afspraak kan worden gemaakt. 

ISOLATIEPANELEN
7. Ik heb een linnenkast, wat gaat daar mee gebeuren? Ik kan deze niet nog een keer verplaatsen.
Dat gaan we tijdens de Warme Opname met u bespreken. Wij kijken samen met u naar een oplossing. Een mogelijkheid is dat we niet isoleren waar we echt niet bij kunnen. Maar dat heeft niet onze voorkeur dus kijken we graag naar een oplossing.  

ZONNEPANELEN OP HET DAK
8. Wat is het nieuwe plan voor de zonnepanelen?
Woonvisie heeft geluisterd naar opmerkingen en vragen over de zonnepanelen. Deze zijn meegenomen in het verbeterde plan.

U krijgt nog steeds een eigen zonnepaneel, waarvan de opbrengst voor u persoonlijk is. Dit zonnepaneel komt niet aan uw balkon te hangen, maar plaatsen we op het dak. De zonnepanelen geven hier ook meer rendement. De kabel van uw zonnepaneel wordt direct aangesloten aan uw meterkast. Hiervoor worden er gaten geboord in de meterkast, e werken hierbij met een diamantboor. Door deze aanpak komen we niet in uw woning en blijft de (geluids)overlast beperkt.


9. Wanneer worden de zonnepanelen geplaatst?
Mars
Neptunus
Mercurius
Vanaf half januari
Vanaf maart
Vanaf half mei (na het schilderen)


GEÏSOLEERDE BALKONDEUR
10. Wij wonen op de eerste verdieping, wat wordt er gedaan aan tochtwering aan de balkondeur?
De tochtwering wordt overal (ook op de 1e verdieping) hersteld. Vanaf verdieping twee komt er een nieuwe balkondeur.


ONDERHOUDSWERKZAAMHEDEN 

NIEUWE COLLECTIEVE CV- INSTALLATIE
11. Worden de buizen/leidingen nu minder warm?
Ja, de temperatuur van het warme water in de leidingen wordt omlaag gebracht van 90 graden naar maximaal 70 graden.

12. Worden ALLE radiatoren vervangen? 
Ja, alle Radiatoren worden vervangen, ook die in het halletje. Alle radiatoren krijgen een thermostaatkraan.

13. Kan er een extra radiator worden geplaatst in de badkamer (als we die nog niet hebben)? 
U kunt ervoor kiezen om tijdens de werkzaamheden een elektrische verwarming te laten plaatsen in de badkamer. Dit moet u zelf betalen. Zodra we een prijs hiervoor hebben laten we het u weten. 

14. Worden de gasleidingen vervangen?
De gasleidingen worden niet vervangen. 

15. Kan er een grotere radiator worden geplaatst in de slaapkamer aan de gallerijzijde? 
De radiator wordt zo groot gemaakt dat die minimaal 20 graden kan verwarmen. 

VERWARMEN Lees hier meer over uw nieuwe verwarmingssysteem.

ASBEST SANERING
16. Mag ik in de woning blijven tijdens de asbestsanering?
Het gaat om klasse 1 asbest. Ten tijde van de asbestsanering mag u in de woning blijven. Men kan in alle gevallen of via de voorzijde of via de achterzijde de woning verlaten. 


KEUKEN
17. Kom ik in aanmerking voor een nieuwe keuken?
U ontvangt binnenkort een brief van Woonvisie over de keukens. Hierin staat uw persoonlijke situatie en of uw keuken wel of niet wordt vervangen. Een antwoordformulier wordt meegestuurd, waarop u aan kunt geven, of u de keuken wel of niet wilt laten vernieuwen.

18. Ik kom in aanmerking voor een nieuwe keuken, maar ik wil niet een hele nieuwe keuken. Mag ik wel nog delen van de keuken bestellen? 
Heeft u wél recht op een nieuwe keuken maar u wilt geen nieuwe keuken? Dat kan. U ontvangt dan geen nieuwe keuken. Het is niet mogelijk om delen van de keuken te bestellen zoals nieuwe wandtegels, aanrechtblad, kraan of andere zaken. 

19.Wanneer worden de keukens geplaatst? 
De nieuwe keukens worden ná de Energiebesparende maatregelen geplaatst.

20. Kan ik mijn afzuigkap nog gebruiken na de werkzaamheden?
Ja, SlimOnderhoud zorgt ervoor dat u na de werkzaamheden weer gebruik kunt maken van uw afzuigkap. 

OVERLAST 

21. Worden de vensterbanken teruggeplaatst?
De oude vensterbank kunt u herplaatsen. Dit kunt u zelf doen of door iemand laten doen. Bij de Warme Opname wordt met u afgesproken of er extra hulp nodig is. 

22. Welke ruimtes moet ik allemaal leegruimen?
In de BewonersMap (p. 41) ziet u een plattegrond met daarop aangegeven welke ruimtes moeten worden leeg geruimd. Dit wordt ook tijdens de Warme Opname met u doorgesproken.

23. Wordt er hulp geboden aan mensen die niet zelf de ruimtes kunnen leegruimen?
Tijdens de Warme Opname wordt geïnventariseerd bij wie hulp nodig is. Indien nodig, dan wordt u hierin ondersteund.

24. Worden de vloeren bedekt als er wordt gewerkt?
Ja, de vloeren worden afgedekt.

25. Hoe zit het met de bescherming van het interieur?
U kunt om afdekfolie vragen tijdens de Warme Opname om uw eigendommen
mee te beschermen.

26. Wat gebeurt er als er schade ontstaat aan mijn eigendommen?
Wij verzoeken u om de schade op korte termijn door te geven aan de uitvoerder Hans Moors. Dan kan hij er direct mee aan de slag.

OVERIG
27. Hoe zit het met de tocht rond de voordeur?
Er komen nieuwe tochtprofielen rond de voordeur en de ramen. De nieuwe tochtprofielen kunnen een hogere spatie opvangen dan de huidige. Waar het nodig/mogelijk is worden de deuren ook afgesteld. 

28. Kan het hekwerk ook eens geschilderd worden?
De hekwerken aan de gallerijzijde en aan de balkonzijde zijn van aluminium. Deze hoeven niet behandeld de worden. Het verschil tussen het hekwerk bij de Rijnsingel en de Spuistraat is dat ze van staal zijn gemaakt bij de Rijsnsingel. Deze waren destijds geschilderd. 

29. Worden de privacyschermen tussen de balkons weggehaald?
De privacyschermen worden ten tijde van de werkzaamheden weggehaald zodat wij over de balkons kunnen lopen. Nieuwe privacyschermen worden na de renovatie teruggeplaatst.